Oldalak

2014. július 5., szombat

A napok csak úgy pörögnek Bad Kleinkirchheimben

A napok csak úgy pörögnek 'Bad Kleinkirchheim'-ben, már csak a munka miatt is. Már lassan túl vagyok a gyakorlat első hetén. Hiába ez a napi nyolc, helyenként több mint nyolc óra, munka még a saját nyelvemen is fárasztó lenne. Ittlétem óta minden nap, még ma, szombaton is, bejöttem az irodába. Ha éppen nem a honlaptartalommal foglalkozom, akkor valaki más mutat meg nekem érdekesebbnél érdekesebb, vagy éppen kevésbé érdekes napi teendőket, amelyek bizony hozzátartoznak egy jól működő desztináció mindennapi életéhez. Az itteniek a "Feratel" rendszert használják, lassan már tudok ebben ajánlatkérőket és prospektus-igénylőket is rögzíteni. Itt mindennek megvan a maga, hivatalos menete, mit, mikor, kinek, hova és miért kell archiválni. Első ránézésre talán azt gondolhatnánk ez így túl bonyolult és bürokratikus, de a rendszer talán csak így lesz működőképes, mindenki számára követhető és akár szükség esetén ellenőrizhető is.
Érdekes része a marketingkommunikációnak, hogy úgy tűnik itt a régiós identitás és a régiós marketing is igen erős, vagyis inkább tartományi. 'Bad Kleinkirchheim' 'Karintia' tartomány része. Így 'Karintiá'-nak a tartományi logója mindenütt megjelenik, még a helyi kiadványokon is.

A kiadványok egységesek, zömmel egy-egy futó projekt eredményeként, azonos megjelenést öltenek magukra. 'Karintia' jelenlegi kampánya, a "LUST AM LEBEN", igen stílusos és ízléses köntösbe lett burkolva, amelynek kiadványai nemcsak szépségükkel, de tartalmukkal is elkápráztatják az érdeklődőket. Emellett a helyi szervezetnek is vannak persze kiadványai, amelyek mindegyikén megjelennek az éppen aktuális arculat design elemei. Természetesen ezek is összehangoltan. Megjegyzem, ez pedig megjelenésében egyezni fog a honlap grafikájával is. Talán most ez olyan bagatell dolognak tűnik, de korántsem az és gyakran találkozik az ember ilyen-olyan, következetlen grafikai megjelentetéssekkel a turizmusban, hazánkban (és lehet, hogy valahol itt is). A tartományi "LUST AM LEBEN" kampány része a "LUST" szócska kombinálása, amely így, egyes elemeiben teljesen más, de annál inkább kifejező értelmet kap, akár egy sorozat: "SÜDLUST", "NATURLUST", "WANDERLUST" stb.. A kreatív team úgy tűnik igazán kitett magáért, nemcsak maga az ötlet, de a kivitelezés is példaértékű minőségében is. Mindamellett, hogy rávilágít arra a tényre, hogy a térségi (tartományi) szint, milyen meghatározó tud lenni a kommunikációban és, hogy mennyire fontos a helyi és a térségi szint formai és tartalmi összehangolása.

Az arculat grafikai jegyei egyébként nemcsak a tartományi kommunikációban, hanem a helyi kommunikációban is konzekvensen visszaköszönnek az egyes elemeken, legyen szó akár egy névjegykártyáról, egy prospektusról, egy levelezőlapról, egy borítékról vagy egy programokat hirdető plakátról.



Mindamellett, hogy ez igen esztétikus, ha jobban belegondolunk egyszerű is a maga nemében, hiszen adott sablonra kell csak ráhúzni az arculat egy-egy elemét. Persze mondhatnák, hogy ez unalmas, de a rendezettség korántsem unalmas véleményem szerint. A letisztultság és a következetesség inkább utal a profizmusra, mindamellett persze, hogy az egyes elemek azért évszakonként frissíthetők. De azért mégiscsak az a lényege a kommunikációnak, hogy a vendég könnyen, egyszerűen megtalálja amit keres és persze az sem árt, ha ennek a megjelenése esztétikus, és tükrözi a desztináció fő termékének, termékeinek egyes jegyeit. És persze az sem árt, hogy a ha turista utazás előtt is megismeri már azokat az elemeket, amelyeket utazása során a kommunikációban keresnie kell. Ez akárhogy is nézzük "biztonságot" ad a tájékozódásban, nem véletlenül operálnak a nagy márkák is oly nagyon a logókkal és a színvilággal. Ami fontos még, és nemcsak egy geográfus szívét dobogtatja meg, hogy a prospektusok többségében vagy van térkép, vagy eleve egy térkép van ellátva még több, a turista számára hasznosítható információkkal. Ez szintén segíti a turista tájékozódását, hiszen mégiscsak egy idegen helyen jó társ tud lenni egy megfelelő információkkal ellátott térkép.
A kártyarendszereknek nagy divatja van itt, akár itt helyben is, nemcsak egy, hanem több turisztikai kártya is igénybe vehető. Persze a legnagyobb a Kärnten Card, amely több mint 150 kedvezményt és bónuszt nyújt a vendégek számár. Ez a kártya mindenki számára egységes áron elérhető, persze felnőtt, gyermek kategóriában és bizony egy, kettő vagy akár öt hétig tartó érvényességi idővel. A helyi Bad Kleinkirchheim Card zömmel csak itt és a környező településeken nyújt kedvezményeket, ezt a szálláson kapják az ide érkező vendégek. Illetve van még az un. Wörther See Card, amelynek érvényességi területe előbbinél kisebb, utóbbinál nagyobb területet fed le, és amely csaknem 70 Wörthersee körüli szálláson elérhető az ott éjszakázó vendégeknek.
 A kiadványok zömmel általában három nyelven, németül, olaszul és angolul is elérhetők, értelemszerűen igazodva a térség fő vendégköréhez.
És végül de nem utolsó sorban egy rövid szakmázás után egy két egyéb, érdekes személyes tapasztalat. Az idő egyre jobb, az utóbbi három napban kifejezetten jónak volt mondható. Süt a nap. :) Pénteken "Bauermarkt" volt az iroda előtti téren, ami azt jelentette, hogy helyi gazdák hozták termékeiket és árulták a "nagyérdeműnek". Így aztán az aznapi ebédem rukkolás-sajtos kenyér volt, sonkával. Pénteken végre sikerült korábban elhagynom az irodát, ez nagyjából délután négy órát jelentett. Így aztán tettem egy rövid sétát itt a településen, és megejtettem egy kis bevásárlást is. Ismerkedek a helyi ízekkel, persze szupermarketes vásárlásról lévén szó nem csak az egészséges részével. A teljes kiőrlésű, magos kenyereket persze könnyen megszokja az ember, megjegyzem laktatóbbak is, mint hazai, fehér lisztes társaik.
Szóval mára azt hiszem ennyi, majd még jelentkezem. Itt ma is szép idő van. Úgyhogy délután talán túrázok egy rövidet. Mindenkinek szép napot! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése