Oldalak

2014. július 15., kedd

Egy laza szombat, egy még lazább vasárnappal - avagy a geográfus nem adja fel

Annak rendje és módja szerint a hétvégére is megvolt a jól eltervezett program. Szombaton Bad Kleinkirchheim „felső” részébe látogattam el, ahol a templom, a 'Thermal Römerbad' és jó pár üzlet helyezkedik el. Először a templomot ('Pfarrkirche heiliger Ulrich') néztem meg, ami a délutáni esküvőre volt feldíszítve, legalábbis a jelek arra utaltak: virágos padok, minden helyen kis papír szívecskék, egy kis zöld szalaggal átkötött „misefüzet”, amely leírta a mise menetét és köszöntötte a pár nevében a meghívottakat, és persze mindenről gondoskodva papír zsebkendő, mindenkinek bekészítve. A háttérben persze előkészítve az ünneplő italok, a búzaszál, a rózsaszirmok, a kosár a finom pogácsának és a buborékfújó. A templom ettől függetlenül is templomszerű volt, a maga nemében szép, díszes, a németországi bejegyzésekben sokat emlegetett templomillattal és valami hihetetlen nagy nyugodtsággal, meghittséggel, romantikus bájjal.








Innen aztán utamat az üzletek sora felé vettem, egy kis "tabak", egy parfüméria, egy ruhaüzlet és egy ruhaüzletnek álcázott fodrászat volt az első etap helyszíne. Utóbbinál én lepődtem meg legjobban, mikor az általam szimplán csak ruhaüzletnek titulált üzletbe betérve egy fodrászfiú sietett felém fésűvel és hajszárítóval a kezében az üzlet hátuljából, hogy készségesen álljon rendelkezésemre.

A termálfürdővel szemben szintén üzletek sorakoznak. Itt is tettem egy rövid kitérőt, a kedvencem mondanom sem kell az az üzlet lett, amely telis-tele volt szebbnél, szebb féldrága és drága kövekkel, illetve ezekből készült figurákkal, ékszerekkel.



A szállásomtól pár méterre állomásozó, a korábbi bejegyzésben emlegetett traktor taxi már napokkal ezelőtt hirdette az Unterwirt hütténél megrendezésre kerülő „Kirchtag”-ot, Rotwein trióval (ez egy zenekar), finomságokkal és jó hangulattal. Annak ellenére, hogy vasárnap reggelre az idő nem mutatta éppen szép arcát, elég hűvös volt, mégis nekivágtam a programnak. A közeli hotel mellől indult is a traktor taxi, utastársaim persze ismét nyugdíjasok és fiatal családok voltak. Voltak, akik helyi népviseletbe öltöztek, a fiúkon/férfiakon bőr, kantáros rövidnadrág, ing, a lányokon/asszonyokon szoknya (dirndl). A mintegy negyed órás traktoros utazásunk alatt jártunk erdőn, mezőn, kanyargós utakon is. Megérkezve pontosan az fogadott, amit vártam: „színpadon” játszó zenekar, jó hangulat, és amit nem vártam: eső (bár sejteni lehetett). Kint, két idős ember társaságában ültem le, vártam a csodát, hogy elálljon az eső. A helyi zenekar az idő ellenére is lelkesen játszott még pár klasszikus osztrák melódiát, majd az eső csak még jobban esett, így kénytelenek voltak feladni és átadták a terepet a Rotwein triónak fedett körülmények között. A három zenész vidáman húzta a nótát, asztalról asztalra haladva. Én viszont kénytelen voltam belátni, hogy az idő nem lesz jobb, egy kicsit betértem a hüttébe, hátha találok szabad asztalt, de bent tele volt a helyiség mulató emberekkel, jó hangulattal, hangos kacajjal. Mivel sikerült kellően átfázni, ezt gondolom az otthoni kánikulában elég nehéz elhinni, ezért aztán egy következő traktor taxival a völgymenetet választottam és hazatértem. A hangulatért, a traktor taxizásért, az eső és a felhők ellenére is szép kilátásért, az útért, azonban azt mondom megérte, még ha csak ilyen felületesen is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése